Európa | Igazságosan elosztott infúziós pumpák
2020 március 13-án Nikolina Borovic, aki akkor senior üzletfejlesztési vezető volt, hívást kapott Írországból. 1200 fecskendős infúziós pumpát akartak rendelni – azonnali szállítással. Normál esetben a B. Braun 400 ilyen pumpát értékesít Írországban egy teljes év alatt. Ez a telefonhívás volt az első jele annak a rendkívüli helyzetnek, amely hamarosan a beérkező igények valóságos tömegébe csapott át. Az infúziós pumpák a gyógyszerek adagolását végzik egy meghatározott időintervallumban meghatározott dózisban, és nagyon fontosak az intenzív betegellátásban. Egy intenzív betegágy pumpa nélkül csak korlátozott felhasználásra alkalmazható. A világjárvány csúcsán a rendelkezésre álló készlet lecsökkent, a pumpák elosztása pedig életmentő tevékenységgé vált.
Milyen kihívásokkal szembesültél az infúziós pumpák elosztása során?
Amikor a fertőzések száma világszerte az egekbe szökött, elképesztő mennyiségű pumparendelés futott be hozzánk minden órában. Olyan mennyiségeket rendeltek tőlünk egyszerre, amelyeket máskor évek alatt értékesítünk. A B. Braunnak megvan az eljárásrendje készlethiány esetére, ám ezt nem pandémiára lett kitalálva. Nem állt rendelkezésre olyan terv, amelyet lépésről lépésre tudtunk volna követni, hiszen ez egy olyan helyzet volt, amihez hasonlóval még nem szembesültünk korábban.
Hogyan kezelte a csapatotok ezt a felelősséget?
Azonnali hatállyal felállítottunk egy pandémia-krízisstábot. Korábban én voltam felelős Közép- és Nyugat-Európáért, és most hirtelen a világ minden országával én tartottam a kapcsolatot. Ezt követően azon kezdtünk gondolkodni, hogy miként tudnánk felállítani egy olyan folyamatot, amely megfelel az etikai elvárásoknak is. A profitabilitást határozottan figyelmen kívül hagytuk. Elsődlegesen arra koncentráltunk, hogy az egyes országokat mennyire érintette rosszul a járvány.
Hogyan jutottál túl ezen a nehéz időszakon?
A legfontosabb az agilis és sokszínű csapat volt: nemzeti szervezetek, termékmenedzserek és ellátási láncok mind együtt dolgoztak és közösen tettek mindenki más megsegítéséért. Fontos megemlíteni azt a támogatást, amelyet a helyi értékesítési és termékmenedzseri csapat nyújtott, akik szenvedélyesen és elkötelezetten végeztek el az előírtnál több munkát is az ügyfelek érekében. Az igazgatótanács által a kríziscsapatba vetett bizalom szintén sokat segített. A megrendelők mindent megtettek azért, hogy megszerezzék a szükséges pumpákat és különleges bánásmódban részesüljenek, de mindig ránk és az általunk kialakított folyamatra hivatkoztak. És végül meg kell említenem a Termelés rendkívüli teljesítményét - nélkülük minden sokkal nehezebb lett volna.
Miből merítesz reményt?
Az említett remek együttműködéssel képesek voltunk teljesíteni a rendelések több mint 90%-át. Ez a tapasztalat megtanított bennünket arra, hogy krízishelyzetben is megbízható partnerek tudunk lenni ügyfeleink számára - ezt a tudást a cég többi területén is megosztjuk kollégáinkkal. Mindennek köszönhetően a B. Braun készen fog állni az esetleges jövőbeli hasonló helyzetekre.